בניגוד לפוסקי ההלכה: חרדים עלו להר הבית

    אבי יעקב 6 Comment on בניגוד לפוסקי ההלכה: חרדים עלו להר הבית
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גידול במספר העולים להר הבית. עשרות יהודים חרדים עלו בשבוע שעבר להר הבית זאת חנוכה. העולים נימקו את עלייתם בכך שהם רוצים לבנות את בית המקדש. מבקרים רבים הושארו בחוץ על ידי המשטרה.

    ישראל פרטיג, מהעולים להר אמר: עלינו להר הבית ראינו את המקום שומם ועזוב, מסגדים מטמאים את מקום מקדשנו, כואב לראות כך את המקום. אנו מצפים שעם ישראל יעלה להר הבית בהמוניו להסיר את השיקוצים ולבנות את בית המקדש. לדבריו: "אנחנו נכנסים רק למקומות המותרים לפי כל השיטות והדעות. הלכנו סביב סביב בצמוד לחומה ממש. אין טעם להחמיר יותר. זה חומרה שמביאה קלקול. מכיוון שבמקום שיהודים טהורים יעלו ויקדשו את הר הבית. כל זב ומצורע וטמא עולים ונכנסים בכל מקום בהר".

    לעומתם, עשרות מבקרים אחרים נשארו בחוץ ולא הוכנסו. הם הלינו על הדבר ואמרו "לא מובן מדוע המשטרה מנעה מאיתנו לעלות להר הבית. אנחנו לא עושים שום בעיות שום פרובוקציות רק נכנסים מתפללים ויוצאים. המשטרה פוגעת בזכויות אדם בסיסיות. זכותנו לעלות ולהסתובב בהר הבית. נעשה כאן אפליה, לחילונים לתיירים ולמזרוחניקים המשטרה נותנת להלך חופשי על ההר, ורק לחרדים מתנכלים".

    במקביל, התראיין בשבוע האחרון יהודה גליק, פעיל הר הבית מפורסם ואמר כי הכותל הוא "חניה אחורית של הסוסים והגמלים. קיר חסר כל חשיבות" עפ"ל.

    "מי המציא את הקיר הזה בכלל? אפשר לקרוא לו קונספירציה. לקחו מקום לפני 200 שנה וקבעו שהוא קדוש ליהודים. מה פתאום? איפה הוא בכלל מוזכר? קראת עליו בכתבי חז"ל? אצל הראשונים, אצל האחרונים? ….. זה כלום. כדי לעלות להר הבית אתה צריך קודם לטבול במקווה, להוריד נעליים. זה מקום קדוש. איזה כללים יש בכלל לכניסה לכותל?" אמר גליק.

    רבנים חשובים בקשו לעורר את עמדת ההלכה הצרופה שאסור לעלות להר הבית וכי הכותל המערבי ממנו לא זזה שכינה הוא המקום להתפלל עד ביאת משיח.

    12 11  1 (2) 8 2 (1) 4

     

     



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      טעות פרוידיאנית?

      "וכי הכותל הערבי". הערבי????

    2. 5

      בטעם איסור המצבה כתב רש"י:

      'ולא תקים לך מצבה' – מצבת אבן אחת להקריב עליה אפילו לשמים. 'אשר שנא' – מזבח אבנים ומזבח אדמה צוה לעשות ואת זו שנא כי חק היתה לכנענים. ואף על פי שהיתה אהובה לו בימי האבות עכשו שנאה מאחר שעשאוה אלו חק לעבודה זרה.
      ובעברית: בזמן אבותינו הצלבנים המוסלמים הטורקים והבריטים מצבות האבן האלו היו אהובות לפני המקום כי הם ביטאו את השאיפה לבית המקדש
      אבל היום הוא שנאוי לפני המקום כי הוא תחת העגלים שבבית אל ו(בני ברק גוש) דן, לעכב בכל הכוח את הקידום ולו האיטי ביותר של בית המקדש.

    3. 3

      אין שום איסור לייהד את הר הבית אדרבה מצווה גדולה לקדש את המקום בנוכחות יהודים קבועה זהו תחילת הבניין המקדש
      תעלו באלפים ורבבות יהודים ותראו בהקרבת הקרבנות נהפכת ממשהו של משיח לדבר מעשי

    4. 2

      הר הבית דורש יהודים
      ציון אין דורש לה מכלל דבעי דרישה
      כל יהודי שיבוא להר הבית מקרב את בניין הבית באופן מעשי ומי שלא בא להר הבית משאיר אותו לשליטת המוסלמים